Online beiratkozás a Neptun rendszerben

A Neptun rendszerbe belépve – első belépéskor a megjelenő adatkezelési tájékoztató elfogadását követően – a beiratkozási eljárás első lépéseként az alábbi teendői vannak, melyeken kérjük, hogy a megadott sorrendben haladjon végig, és a szükséges beállításokat, módosításokat hajtsa végre:



I. Személyes adatok ellenőrzése, kiegészítése.

Határidő: 2022. augusztus 14.

  • Természetes személyazonosító adatok (Név, Születési név, Születési dátum, Születési hely, Anyja neve) ellenőrzése.

Kérjük, ellenőrizze a rendszerben rögzített alapadatait! Ezen adatok módosítására nincs lehetősége, eltérés esetén a Tanulmányi Osztályon kérheti ezek módosítását.

Adatok elérhetősége:

Saját adatok => Személyes adatok => Személyes adatok fül

  • További személyazonosító adatok rögzítése.TAJ szám és adóazonosító jel rögzítése.

Kérjük, hogy a fenti két azonosító adatát rögzítse/ellenőrizze a rendszerben!

Adatrögzítés elérhetősége:

Saját adatok => Személyes adatok => Személyes adatok fül => Adatmódosítás gomb

Rögzítést követően a felugró ablak alján kattintson a Módosítások elküldése gombra!

  • Személyazonosító igazolvány vagy útlevél, valamint lakcímkártya adatainak rögzítése.

Kérjük, hogy személyazonosító igazolványa vagy útlevele (legalább az egyik), valamint lakcímkártyája adatait rögzítse a rendszerben!

Adatrögzítés elérhetősége:

Saját adatok => Személyes adatok => Okmányok fül => Új felvétel gomb

Rögzítést követően a felugró ablak alján kattintson a Mentés gombra!

Annyiszor kell az Új felvétel gomb használatával adatot rögzítenie, ahány dokumentum adatait rögzíti.

Legalább két okmány (szemazonosító igazolvány és lakcímkártya vagy útlevél és lakcímkártya) megadása szükséges, de több is rögzíthető!

A rögzített adatok a későbbiekben módosíthatók lesznek, sőt az új adatokat/változásokat folyamatosan frissíteni is kell a hallgatói jogviszony fennállása alatt!

  • Elérhetőségek rögzítése (E-mail cím, Lakcím, Telefonszám).

Kérjük, ellenőrizze a rendszerben rögzített elérhetőségi adatait, és szükség szerint módosítsa, egészítse ki őket. Az itt elérhető adatok az E-felvételi rendszerből kerültek átemelésre, azaz a felvételi eljárásban megadott elérhetőségi adatokat tartalmazzák.

  • E-mail címek.

Adatrögzítés elérhetősége:

Saját adatok => Elérhetőségek => Email címek fül => Új email gomb

Rögzítést követően a felugró ablak alján kattintson a Mentés gombra!

Legalább egy e-mail cím megadása kötelező! Több e-mail cím is megadható, de egyet ki kell választani közülük alapértelmezett értesítési elérhetőségként.

  • Címek.

Adatrögzítés elérhetősége:

Saját adatok => Elérhetőségek => Címek fül => Új felvétel gomb

Rögzítést követően a felugró ablak alján kattintson a Mentés gombra!

Annyiszor kell az Új felvétel gomb használatával adatot rögzítenie, ahány típusú címet rögzíteni kíván.

Legalább egy cím (Állandó lakcím) megadása kötelező, de szükség esetén több cím (Értesítési cím, Tartózkodási cím) is megadható!

  • Telefonszámok.

Adatrögzítés elérhetősége:

Saját adatok => Elérhetőségek => Telefonszámok fül => Új telefonszám gomb

Rögzítést követően a felugró ablak alján kattintson a Mentés gombra!

Annyiszor kell az Új telefonszám gomb használatával adatot rögzítenie, ahány telefonszámot rögzíteni kíván.

Legalább egy telefonszám (elsősorban mobilszám) megadása erősen ajánlott, hogy munkatársaink sürgős egyeztetés esetén el tudják érni!

  • Bankszámlaszám rögzítése.

Adatrögzítés elérhetősége:

Pénzügyek => Beállítások => Számlaszámok fül => Új bankszámlaszám gomb

Rögzítést követően a felugró ablak alján kattintson a Mentés gombra!

Legalább egy bankszámlaszám megadása kötelező! Több bankszámlaszám rögzítése esetén az első alapértelmezetté válik, mely módosítható a rögzített számlaszámok sorának végén található „+” jel alatt megjelenő menüsorban a „Legyen alapértelmezett” lehetőség kiválasztásával.



II. Beiratkozási lap ellenőrzése, hitelesítése, beküldése.

Határidő: 2022. augusztus 21.

Az I. pontban történt adatellenőrzés és adat kiegészítés után az OE-0045 – Beiratkozási lap kérvény legenerálása és hitelesített benyújtása minden beiratkozó hallgató számára kötelező!

A kérvény elérhetősége:

Ügyintézés => Kérvények => Kitölthető kérvények fül => OE-0045 – Beiratkozási lap kérvény

A kérvény kitöltési útmutatója az alábbi linken érhető el:

https://neptun.uni-obuda.hu/system/files/oe-0045-beiratkozasi-lap-segedlet-v1.pdf

Kérjük, figyelmesen olvassa el a kitöltési útmutatót, melyben megtalálható a kérvény hitelesítésének menete is! A benyújtott kérvény a tanulmányi előadójához érkezik be, aki azt csak akkor fogadhatja el, ha megtörtént a kérvényt hitelesítése. Hitelesített beiratkozási lap nélkül a beiratkozás nem érvényes!

A kérvény státuszát az Ügyintézés => Kérvények => Leadott kérvények fülön ellenőrizheti. A kérvény akkor van rendben, ha a Státusz mező értékénél az „Elfogadva” érték szerepel.



III. Beiratkozás a 2022/23/1 félévre.

Határidő: 2022. augusztus 25.

Elfogadott Beiratkozási lap után a Neptunban meg kell adnia, hogy Aktív vagy Passzív státuszban kívánja megkezdeni a hallgatói jogviszonyát!

  • Beiratkozás Aktív státuszú félévre.

Ezt kell választania, ha meg kívánja kezdeni a tanulmányait ez év őszétől. Ha esetleg nem most ősszel kíván kezdeni, lépjen tovább a Beiratkozás Passzív státuszú félévre pontra.

Elérhetősége:

Ügyintézés => Beiratkozás/Bejelentkezés => az aktuális félév (2022/23/1) sorában a „+” jel alatt megjelenő menüsorban a Beiratkozás lehetőség kiválasztása => a felugró ablakban az Aktív státusz kiválasztása

Rögzítést követően a felugró ablak alján kattintson a Nyilatkozom gombra!

  • Beiratkozás Passzív státuszú félévre.

Ezt kell választania, ha későbbi félévben kívánja csak megkezdeni a tanulmányait (pl. más tanulmányok lezárása miatt, munkavégzés miatt stb.).

Elérhetősége:

Ügyintézés => Beiratkozás/Bejelentkezés => az aktuális félév (2022/23/1) sorában a „+” jel alatt megjelenő menüsorban a Beiratkozás lehetőség kiválasztása => a felugró ablakban a Passzív státusz kiválasztása

Rögzítést követően a felugró ablak alján kattintson a Nyilatkozom gombra!

  • További teendő Passzív státuszú félévre történő beiratkozás esetén.

A „Passziválási nyilatkozat” mellett az OE-0002 – Passzív félév kérelem nevű nyomtatványt is be kell nyújtania a Passzív státusz véglegesítése érdekében, az alábbiak szerint.

Kérvény elérhetősége:

Ügyintézés => Kérvények => Kitölthető kérvények fül => OE-0002 – Passzív félév kérelem kiválasztása

A kérvény kitöltési útmutatója az alábbi linken érhető el:

https://neptun.uni-obuda.hu/system/files/OE-0002-passziv-felev-kerelem-budapest-hallgatoknak-v1.pdf

A kérvény díjköteles, azaz a benyújtásához 4.000,- Ft eljárási díjat kell befizetni.

A Neptunban csak és kizárólag elektronikusan lehet befizetéseket kezdeményezni, melyhez először az ún. egyetemi gyűjtőszámlára kell pénzt utalni. Ez egy normál banki tranzakció, melyet a saját bankszámlaszámáról tud kezdeményezni. Az utaláshoz szükséges adatok a https://neptun.uni-obuda.hu/node/561 oldalon olvashatók. Miután az összeg megérkezett az egyetemi gyűjtőszámlára, a fenti tétel kiegyenlítését a Pénzügyek => Befizetés menüben a tételt kijelölve a Befizet gombbal lehet megtenni.



IV. Tárgyfelvétel az első aktív félévre.

A tárgyfelvételi eljárás az elsőéves hallgatók esetében Karonként változó rend szerint történik. Ezzel kapcsolatban részletes tájékoztatást a Karoktól fog kapni minden első féléves hallgató.



V. További tájékoztatás a beiratkozáshoz kapcsolódóan.

Az Egyetemtől és a Karoktól a félév kezdéséig több tájékoztató anyag is kiküldésre kerülhet további tudnivalókkal és teendőkkel kapcsolatban (pl. korábbi tanulmányok beszámításáról [akkreditációról, kreditbeszámításról], önköltséges képzés esetén szükséges további teendőkről stb.).

Kérjük, folyamatosan figyelje a Neptun rendszerben kapott üzeneteit, valamint a megadott e-mail címére érkező leveleket (a Spam/Kéretlen levelek/Levélszemét mappát is) nehogy lemaradjon az esetlegesen jogvesztő határidőkről és a további értesítésekről.